JOURNEY TO THE WEST from east Malaysia

    Balik kampung semua orang suka (kecuali yg balik sebab dismiss U atau kematian) tapi balik baru ni (11 Mac) paling aku ingat. Happy sebab nak dapat adik ipar pertama. Aku bertolak dari Kuching dan adik aku yang perempuan, Aine bertolak dari Mekassar Indonesia. Berbekalkan
kamera Wong yang aku pinjam, bertolaklah aku dari airport jam 530pm.

    Sampai lcct jam 730pm. adik aku, Aine tiba di lcct jam 745pm dari makassar. Pada mula, plan nak naik bas Star Shuttle dari LCCT direct ke Ipoh jam 8pm, tapi disebabkan si Aine ni tak pernah naik ETS (Electric Train System), kami berdua pun ambil keputusan pergi ke KL Central untuk balik menggunakan ETS. Sampai ke KL Central, baru kami tahu yang ETS terakhir jam 9pm. Kami terlewat hampir sejam.

    Masa untuk plan B. kami berdua naik teksi dan dihantar ke Terminal Bas Jalan Duta. Sampai-sampai ke Jalan Duta, aduhh.. jalan sesak. Rupa-rupanya tiket bas ke Ipoh dari Jam 2ptg tadi dah habis (terlupa, masa ni cuti sekolah baru mula seminggu). Termenung kami berdua dalam terminal yang penuh sesak dengan orang. Plan C, cuba telefon kawan-kawan lain, ada yang dah balik ke Ipoh, ada yang balik lewat. Plan D, cuba tanya teksi, ok. Teksi minta RM280 untuk balik ke Ipoh. Gila!

     Akhir sekali, kami telefon Pak Andak, pakcik kami tersayang. Tak sampai 20min dia datang jemput kami. Tidurla kami di rumah dia. Syukur sangat-sangat. Malam tu, berehat puas-puas. Esok jam 9pagi, Sabtu, kami terus bergerak ke Ipoh. Lebuhraya sesak, tak sempat sampai rumah. Terus pergi rumah pengantin perempuan di Ulu Kinta. tiba di sana jam 1.10pm. Seronok makan di sana. Adik ipar yang pertama aku, dan ahli keluarga baru.

Mohd Akram bin Zainal Abidin
&
Amirah binti Mohamed Ariff

Masih belum terlambat wish rasanya.

TAHNIAH KEPADA ANGAH & AMIRAH. 
SEMOGA KALIAN BERDUA BERBAHAGIA SEPANJANG HAYAT INSYALLAH.. :-)

tak sabar jd pak long nieh.. huhuhu

Comments

Popular Posts