Burung Bubut


Hari ni, tengah-tengah on the way ke Kolej Alamanda, jam 945am, aku ternampak burung bubut, burung yang aku selalu nampak melintas di jalanraya Unimas ni. Dari jauh, lebih kurang 50m aku nampak dia nak terbang melintas jalan. Untuk pengetahuan anda semua, burung bubut ni jenis yang terbang rendah. Mungkin dia malas nak terbang tinggi-tinggi ataupun dia
ni berat, sebab tu tak larat (memang besar burung ni). Tengah-tengah dia melintas tu, tiba-tiba ada pulak Myvi laju masa tu, BANG!! berlanggor burung tu depan mata, terus tumpo. Terkedu aku sekejap, memang depan mata. Rasa nak patah balik je sebab rasa tak sedap hati, tapi aku kuatkan semangat. Nanti fikir bukan-bukan jadi syirik pula. Pengajarannya, berhati-hati ketika melintas. Anda mampu mengubahnya.

Comments

Popular Posts