melitup Kuching

mukadimah ayat: melitup ; bahasa Perak,
kata akar LITUP. melitup = bersiar2, makan angin, melawat sehingga tiada lagi tempat untuk dilawati. 
cth ayat : Ibu dengan ayah aku datang kuching rabu lepas, habis litup kuching deme bjalan. 3 hari di kuching. 

banyak tempat kami berempat (saya, ibu saya, ayah saya, kawan ayah saya ust. yus'on)
round2 kuching. Muzium, kg budaya, india street, jong crocs farm, satok, riverside top spot dan bermacam2 lagi. siang malam bjalan. terima kasih kepada prof awang yang banyak membantu kami walaupun prof sibuk masa tu. lagi setahun dua kita jalan lagi sini jom.. :-)

Penulis bersama Ust Yus'on


Ibu saya


Ibu saya lagi.

Kawan ayah saya, ayah saya dan ibu saya

Rombongan bersama penaja, Prof Awang di
Taman Kereta, Kuching

Datuk Rafeah Buang (sekadar gambar hiasan)


Comments

Popular Posts