Puasa dulu sekarang

Hari ke-5 puasa. Assignment makin byk, test makin dekat... Tahun ni tak macam tahun2 lepas berpuasa di unimas. masa 1st year aku bpuasa d alamanda, ramai kawan2 bersahur & bbuka sekali. 2nd year aku byk d rumah luar, sama mudin. Hari2 ada je masakan baru..
thun ni rasa mcm puasa sorang2 plak. bersahur sorang2, bbuka sorang2. Suasana puasa pun mcm takde kat rumah ni. Mcm hari2 lain.. hehee teringat sorang member aku kat alamanda dulu. kalau sahur mengalahkan org yg bpuasa. kalau makan n merokok jer pintu mesti kunci... kalau kita ketuk pintu dgn mulut penuh dia bilang "tgh makan bah ini". tapi dianilah peneman setia aku. teringat plak dengan peristiwa kena kejar anjing masa bsahur. hahaha. sentiasa dalam kenangan..
harini sahur terskip plak. Sebenarnya yg menguatkan mental aku masa berpuasa ialah sahur. rasa mcm pergerakan akan byk terbatas kalau tak bersahur. kalau sahur, mmg semangat sepanjang hari. mcm kena steroid. apa2 pun tak dinafikan puasa2 sebelum ini adalah yg terbaik setakat ni. tahun ni bukan tak best just mcm biasa2 jak. Apa2pun, kepada semua muslimin, muslimat, ataupun sesiapa sahaja yg berpuasa diluar sana, saya mengucapkan Selamat menjalani ibadah puasa. Setakat puasa lapar dahaga ni kurang untung. jagalah pandangan, lidah, telinga kita sekali. senang sgt sebenarnya nak jaga. kita je yg buat susah senang ni. Selamat Berpuasa sekali lagi..!

Comments

Popular Posts